Näitä on tullut muutama tehtyä, huomasin edellisen hieman kärsineen säästä, joten päätin rakentaa uuden.
Tarvitaan neljä suunnilleen samanlaista kuormalavaa. Tarkoitukseen riittävän tukevia ovat EPAL -leimatut eurolavat. Lisäksi tarvitaan noin 6x100 ja 5x50 puuruuveja
Asetetaan ensin kaksi lavaa ylösalaisin maahan päädyt yhteen
Lavat yhdistetään etu- ja takareunastaan koko asetelman levyisillä "kakkosnelosella" käyttäen kiinnitykseen esim.6x100 puuruuveja. Ruuvit tulee kiinnittää lavijen pystytukien kohdalle.
Etu- ja takareunan, lavat yhdistävät tuet paikoillaan.
Seuraavaksi asetelman päälle asetetaan kaksi kuormalavaa, jotka toimivat päälle asetettavien painojen telineinä. Suoraan alemman kerroksen päälle asetettavat painot hankautuisivat hiekassa rikki.
Kuormalavat kiinnitetään sivusta kakkosnelosiin usealla 5x50 (vast.) ruuvilla.
Ulompiin reunoihin kiinntetään köysi vahvalla solmulla. Käyden keskelle solmitaan vetolenkki, jotta köysi ei pääse liukumaan sivusuunnassa
Ulompiin reunoihin kiinntetään köysi vahvalla solmulla. Käyden keskelle solmitaan vetolenkki, jotta köysi ei pääse liukumaan sivusuunnassa
Lana valmiina painoja varten. Painojen kanssa tulee noudattaa malttia, koska lanalle tulee painoa alimman kerroksen päälle kertyvästä hiekasta ja itse lanakin painaa jo jonkin verran.
Henkilöauton perässä kuormaa tulee aikapaljon, joten hieman järeämpi vetolaite on suositeltava.
Henkilöauton perässä kuormaa tulee aikapaljon, joten hieman järeämpi vetolaite on suositeltava.
Lanan alemman kerroksen päälle kertyy hiekkaa, jonka saa kätevimmin tyhjennettyä heittämällä vetoköysi lanan yli, kiinnittämällä se vetokoukkuun ja kiskomalla ylösalaisin
Tasaista jälkeä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti